بهبود سئو سایت

افزایش رتبه سایت

خدمات سئو سایت

سئو تخصصی سایت

یکی از بهترین چیزها در مورد بازاریابی دیجیتال (بیش از بازاریابی سنتی آفلاین) این است که شما می توانید تقریباً هر بخش از استراتژی  را اندازه گیری کند.

ابزارهای رایگان مانند Google Analytics ارائه می دهند اطلاعات جامع در مورد نحوه عملکرد وب سایت شما ، بنابراین هرگز بی اطلاع نیستید در مورد اینکه آیا تلاش های SEO شما نتایج درستی را به همراه دارد یا خیر.


اما نقاط داده به قدری گسترده است که برای بسیاری از مشاغل ، مشکل کمبود نیست. نه تنها  داده ها بلکه درک اینکه بر روی کدام معیارهای SEO باید تمرکز کرد.در این پست قصد دارم شما را راهنمایی کنم.

نه مورد از مهمترین معیارهای سئو و معنای آنها.

دو معیار برای نادیده گرفتن (یا نگاه از زاویه ای دیگر).

کجا می توان آنها را در Google Analytics پیدا کرد و چگونه آنها را بهبود بخشید.

هنگامی که معیارهای مناسب را ردیابی می کنید ، می توانید تصویری دقیق از عملکرد خود را دریافت کنید.
استراتژی خود را به طور مداوم بهبود دهید و در نهایت رتبه و ROI سایت خود  را افزایش دهید.

9 معیار سئو مهم برای ردیابی

هنگام ارزیابی موفقیت استراتژی SEO خود ، معیارهای تقریباً بی پایانی وجود دارد صرف نظر از اینکه کسب و کار شما در چه زمینه ای است.
- در اینجا نه معیار سئو برتر و نحوه ردیابی آنها آمده است.

1. ترافیک ارگانیک

بیایید با مورد بدیهی شروع کنیم. ترافیک ارگانیک ترافیکی است که از موتور جستجو دریافت می کنید.صفحات نتایج (SERP) بدون پرداخت هزینه برای قرار دادن آگهی.
ترافیک کلی شما می تواند از منابع مختلف (موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی ، مستقیم ،جستجوها ، سایر سایتها) باشد و محدود کردن تمرکز بر روی ترافیک ارگانیک ،  وب سایت شما در کلمات کلیدی جست و جو شده نشان می دهد و به همین ترتیب تعداد بازدیدکنندگانی که از نتایج جستجو به دست می آورید باید به طور پیوسته افزایش یابد.
برای ردیابی ترافیک طبیعی سایت خود در Google Analytics ، به داشبورد خود وارد شوید و "افزودن" را انتخاب کنید.
در بخش Audience Overview


Organic Traffic را انتخاب کنید.


اکنون می توانید ترافیک ارگانیک را به عنوان درصدی از کل ترافیک مشاهده کنید.

2. نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک طبیعی وب سایت شما درصد افرادی را که از وب سایت شما بازدید می کنند را  نشان می دهد. با صفحات وب شما در SERP مواجه می شوید. بنابراین اگر 1000 جستجوگر فهرست صفحه شما را در آن مشاهده کردندنتایج جستجو و 100 نفر روی وب سایت شما کلیک می کنند ، CTR شما برای آن صفحه است 10%. CTR طبیعی نشان می دهد که فهرست شما (با عنوان ، توضیحات متا و URL) چقدر خوب است.

اگر CTR شما پایین است ، ممکن است به این معنی باشد که عنوان یا توضیحات متا شما جذاب نیست ، یا محتوا مربوط به آنچه کاربر به دنبال آن است نیست. در اینجا چند روش برای بهبود ارگانیک شما آورده شده است:

می توانید CTR را مستقیماً در کنسول جستجوی Google زیر برگه "Performance" نظارت کنید.



CTR را بر اساس صفحه ، پرس و جو یا دستگاه مشاهده کنید. به طور خاص ، نظارت بر CTR توسط صفحه ارزشمند است.

با راه های بیشتری برای استفاده از کنسول جستجوی Google برای بهبود SEO خود آشنا شوید.

3. نرخ خروج

همانطور که از نامش پیداست ، صفحات خروجی آخرین صفحاتی هستند که بازدیدکنندگان سایت  قبل از خروج از آنها مشاهده می کنند.
صفحات خروجی برتر شما صفحاتی هستند که باعث می شوند افراد علاقه  به وب سایت شما از دست بدهند و بروند در جای دیگر اینها قسمت هایی از وب سایت شما هستند که بیشتر بازدیدکنندگان از بین می روند ، بنابراین بسیار مهم است صفحات خروجی برتر خود را ردیابی کنید.
بنابراین اگر مشاهده کردید که بخش بزرگی از ترافیک شما پس از بازدید از یک صفحه خاص خارج می شود ، نشان می دهد که صفحه یا محتوای آن نیاز به کار دارد.
برای ردیابی درصد خروجی برای صفحات جداگانه ، به "Acquisition"> "All Traffic"> "Channels" سر بزنید.

اگر این معیار پایین باشد ، ممکن است نشان دهد که محتوای شما به اندازه کافی برای بازدیدکنندگان  برای بررسی صفحات دیگر جذاب و مرتبط نیست یا ، به این معنی است که ناوبری سایت شما کاربر پسند نیست. نکات برای صفحات خروجی بالا ذکر شده در اینجا نیز قابل اجرا است.

5. متوسط زمان بارگذاری صفحه

سرعت سایت شما یک عامل مهم رتبه بندی SEO است (هم برای میز کار و هم برای موبایل یا شکستن رتبه شما (و تجربه کاربر)).


متوسط زمان بارگذاری صفحه زمانی است که برای نمایش محتوای کامل در یک صفحه صرف می شود. تو می توانی این معیار را در بخش "Behavior"> "Site Speed" پیدا کنید. سپس می توانید میانگین زمان بارگزاری  خود را برای همه صفحات ، یا زمان صفحات جداگانه را بررسی کنید.


6. هسته اصلی وب

گوگل به طور فزاینده ای تمرکز خود را بر روی امتیاز دادن به وب سایت هایی که تجربه کاربری قوی  را ارائه می دهند ، تغییر می دهد.تجربه کاربری  (UX) با رتبه های بالاتر ، و میزان خوب (و سریع) بارگذاری صفحات شما در از ارگان های مهم UX  است.
معیارهای عملکرد معمولی مانند زمان بارگذاری و DOMContentLoaded بر روی جزئیاتی تمرکز می کند که اندازه گیری آنها آسان است اما لزوماً به خوبی به آنچه کاربران به آن اهمیت می دهند نشان داده نمی شود.
و بنابراین ، گوگل معیار سرعت فوق را در سال 2020 با معرفی Core Web Vitalیک گام جلوتر برد. اینها معیارهای عملکرد کاربر محور هستند و به عنوان یک روش دقیق تر و UX-centered برای اندازه گیری بار صفحه عمل می کنند.


بخش "Enhancements" در کنسول جستجوی Google نحوه نمایش صفحات موجود را به گوگل نشان می دهد. سایت بر اساس Core Web Vitals عمل می کند و همچنین می توانید از  Google Page Speed Insights Tool استفاده کنید برای دسترسی به امتیازات و توصیه ها تا عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید.

7. بک لینک و دامنه های ارجاعی

بک لینک ها یکی از مهمترین سیگنال های رتبه بندی سایت شما در گوگل است . همچنین ، یک مطالعه بر روی 11 میلیون سرچ در گوگل نشان داده است که ارتباط نزدیکی بین نام دامنه و بک لینک ها موجود است.

کیفیت یک بک لینک بیشتر از تعداد آن روی رتبه سایت شما اثر می گذارد.10 تا بک لینک با کیفیت بالا از 100 بک لینک با کیفیت پایین اثر گذاری بیشتری دارند. همچنین، هر لینکی که درست می کنید می تواند به سئو سایت شما کمک کند. لینک های جدیدی که به وب سایت شما ارجاع داده شدند بیشتر از

لینک هایی که از دامنه ای که قبلا به شما لینک شده اند اثر بیشتری دارند.


Ahref یک ابزار قوی برای سئو سایت شما محسوب می شود .با این ابزار به راحتی می توانید بک لینک ها و دامنه های ارجاعی به سایت خود را بازبینی کنید.


برچسب ها:

رتبه 1 گوگل

سئو سایت

بهبود سئو سایت

طراحی سایت