سئو ی وب سایت در تهران ، سئو ی حرفه ای سایت ، سئو ی سایت فروشگاهی ، سئو ی سایت شرکتی

افزایش رتبه سایت

سئو سایت-سئو ی سایت-سئو ی وب سایت-سئو وب سایت

سئو ی سایت در تهران

چرا باید سایتمان را سئو یا بهینه سازی کنیم؟ 

آیا هدفتان دیده شدن در صفحه اول نتایج گوگل است؟ دلیل این خواسته چیست؟

خب شاید شما هم هدفتان جذب ترافیک بالا و افزایش بازدید سایت و در اخر افزایش فروش است همانطور که مشخص است هدف اصلی در سئو افزایش فروش است

 اما آیا با ورود کاربران به سایت شما مخاطبان به نتیجه ی دلخواه خود دست می یابند؟ 

بسیاری از دوستان فقط به این فکر میکنند که از گوگل بازدید کننده بگیرند و اصلا به این فکر نمی کنند که بعدش قرار است چه عواملی روی دهد!!! 

ایا سایتشان برای کاربر بهینه است یا خیر؟ 

ایا سایتی که دارند می تواند اطالعات کاملی که کاربران میخواهند، در اختیارسان قرار دهد یا خیر؟

 ایا بازدید کنندگان به ان ها اعتماد می کنند ؟

اگر کمی زیرک باشید متوجه خواهید شد که هر محتوایی الزاما جاذب مخاطب نیست ، چیزی که کاملا مشخص است این است که محتوا چقدر اهمیت دارد و همه چیز به محتوای خوب ختم میشود. با علم بر این موضوع به بیان نکات اساسی سئو می پردازیم:

اولین نکته مهم و کلیدی در سئو چیزی نیست جز محتوا.

1) محتوا خیلی خیلی مهم است

اصل مفهوم سئو یعنی محتوا!! محتوا که خوب و مناسب باشد همه چیز جفت و جور میشود. برای مثال همین الآن فکر کنید مه وارد وب سایتی شده اید که محتوایی ندارد !! چه اتفاقاتی می افتد؟ ماندن در ان سایت چه فایده ی مثبتی برای شما دارد؟

زمانی که سایت شما دارای محتوای خوبی نداشته باشد سئو کردن ان واقعا امری اشتباه است.محتوایی که در سایت شما است ارتباط مستقیمی با بسیاری از فاکتورهای مهم در سئودارد. زمانی که سایت شما دارای محتوای خوبی نباشد دلیلی بر اینکه بازدیدکننده در سایت شما بماند ، وجود ندارد. دلیلی ندارد که کاربر سایت شما شود و به پیشنهادهای شما توجهی کند.البته این فقط چیزی است که شما مشاهده میکنید.

زمانی که بازدیدکننده های شما به ماندن در سایت شما علاقه ای نداشته باشند شما صد در صد درسئو و حتی در کسب و کارتان شکست می خورید.همانطور که گفتم محتوا به خیلی چیزها مربوط میشود .مثال بازدیدکننده هایی که مایل یا علاقه ای به ماندن در سایت شما ندارند ممکن است نرخ میزان ماندگاری کاربران در سایت را کم کنند و این کار بزرگترین لطمه را به سایت شما وارد می کند. بازدیدکنندگانی که وارد یکی از سایت های شما می شوند و چیزی در سایتتان نیست که توجه ان ها را یه خود جذب کند یا به عبارتی چیزی برایشان با اهمیت یا جذاب به نظر نمیرسد، از همان صفحه از سایت شما خارج میشوند و این افزایش (rate bounce )بانس ریت و کاهش میزان صفحات دیده شده توسط کاربران در روز می شود. پس همانطور که دیدید محتوای سایت خیلی خیلی مهم است. شما باید محتوایی در سایت خود قرار دهید که بازدید کنندگان سایتتان را راضی نگه دارد.باید بتوانید ان ها را به کاربران سایتتان تبدیل کنید.


2) برایی مخاطبانتان محتوا تولید کنید نه گوگل!

این که محتوایی که در سایت خود قرار می دهید باید بر اساس سپو باشد را با اینکه محتوایی که برای مخاطبانتان تولید می کنید را اشتباه نگیرید.منظور من این نیست که محتوایی که تولید و انتشار می کنید نباید سپو شده باشد بلکه منظور ما این است که محتوایی که تولید می کنید در مرحله اول باید برای مخاطبان و بازدیدکنندگانتان اهمیت داشته باشد.خیلی نباید به اینکه گوگل در مورد محتوای من چه فکری می کند ُ باشید. همان طور که اطالع دارید گوگل طرفدار سایت هایی است که به کاربران و یا بازدیدکنندگانشان اهمیت می دهند. پس اگر محتوای شما فقط برای مخاطبانتان تولید شده باشد مطمئن باشید گوگل هم این قضیه را به خوبی درک میکند .پس سعی نکنید به زور محتوایی در سایت خود قرار دهید که مورد تآیید گوگل واقه نشود \س باید طبق قوانین گوگل تولید شده باشد . اگر محتوایی که تولید می کنید همان محتوایی باشد که کاربرانتان مبخواهند اطمینان داشته باشید که گوگل عاشق سایت شما می شود

3) تا حد ممکن محتوای طولانی تولید کنید

وبلاگ نویسان در کشور خارجی بر سر طول محتوایشان با یکدیگر به رقابت میپردازند. مقاالتی که در حال نوشتن آن هستند امکان ندارد که در زیر 4000 لغت باشد. بنابر این شما نیز باید طول مقالات خود را افزایش دهید ,زمانی گوگل یک محتوا را کامل و خوانا برای کاربر می داند که طول آن زیاد باشد.

این غیر ممکن است که بتوانید محتوای کاملی به مخاطبتان ارائه دهید که در 1000 کلمه خالصه شده باشد .

اگر رقیب های شما در این زمینه ناتوان هستند و نمی توانند محتوای طولانی را تولید کنند اطمینان این را داشته باشید که شما با استفاده از تولید یک محتوای طولانی می توانید به آسانی از آنها جلو بزنید.

این اطمینان را داشته باشید که اگر مقاالتی با طول باالی 3000 کلمه تولید کنید گوگل رتبه بسیار خوبی به آنها میدهد. امتحان کنید و نتیجه را بررسی کنید.در بسیاری از مورد ها دیگر نیازی به اشتراک گذاری انها نیست و به آسانی رتبه خوبی میگیرند.

4) به جستجویی که کاربران انجام می دهند توجه کنید

محتوایی که شما تولید می کنید باید مطابق بانیاز کاربرانتان باشد. به کلمات و ویژگی های کلیدی که آنها جستوجو می کنند توجه شایانی کنید . اگر میخواهید یک ترافیک خوب را از تولید محتوای سایت دریافت کنید فقط تولید محتوا در زمینه کاری شما کافی نمی باشد!باید به این قسمت که کخاطبتان چه چیزی جست و جو میکند نیز توجه فرمایید.

قبل از اینکه شروع به تایپ مقاالتتان کنید بهتر است ابتدا یک سر به گوگل بزنید و ببینید چه عنوانهایی در سرچ در رابطه با آن موضوع قرار دارند. بعد هم به عباراتی که بیشتر توسط مخاطبان جست و جو شده است توجه کنید و در عناوین مقاله های خود از انها استفاده کرده و همچنان کلمات کلیدی متمرکز شده توسط کاربران را نیز پیدا کنید.

5) روی عنوان های پرسشی متمرکز شوید

اگر توجه کنید مقالات پرسشی بیشتر از مقالات دیگر طرفدار دارند.تحقیق های انجام شده نشان می دهد کسانی که با مقالات پرسشی در نتایج جستجو روبه رو بشوند تمایل بهتری دارند تا در روی این مقالات کلیک کنند تا مقالات دیگر.

یکی از فاکتورهای خیلی مهم در مشخص کردن رتبه در یک صفحه در نتایج جستو جو به تعداد کلیک شده روی آن مطلب است. میزان کلیک کردن روی مقالات در نتیجه جست و جوها نشان دهنده ی پر طرفدار بودن آن است.

گاهی اوقات میزان نرخ کلیک روی یک مطلب تعیین کننده است. بعضی مواقع به دلیل جذاب بودن عناوین یک مقاله و تعداد کلیک هایی که روی ان شده باعث افزایش رتبه ان در نتیجه جست و جو می شود.

پس تلاش بر این بگذارید که روی عنوان های پرسشی بیشتر کار کنید .

کاربران اکثرا جواب سوال ها و پرسش های خود را در مقالات که عنوان سوالی دارند پیدا می کنند. تلاش بر این کنید که با عناوین مقالات جذاب ترغیب بیشتری به کلیک کردن ایجاد کنید.

6) محتوایی که قدیمی شده است را بروز رسانی کنید

گوگل به محتوایی که تازه ایجاد شده است اهمیت زیادی میدهد.سعی کنید محتواهای خود را همیشه تازه نگه دارید .البته احتیاج به این ندارید که مقالات خودتان را دوباره بروز رسانی کنید. با تغییر محتواهای قدیمی شانس افزایش رتبه مقاله را در سرچ برابر خواهید کرد. همین الآن میتوانید به مقالات قدیمی که نوشته اید سری بزنید و محتوای ان را بروز رسانی کنید.ان وقت میتوانید ببینید که چه تاثیری در افزایش رتبه سایت شما در نتایج جست و جوی شما خواهد داشت.

بیشتر مقالاتی که بروز رسانی میشوند طرفدارهای زیادی دارند.در واقع محتواهای همیشه تازه علاوه بر طرفدار زیاد داشتنشان لینک پذیری زیادی نیز دارندو توسط خیلی از کاربران به اشتراک گذاشته خواهند شد.

کاربران دنبال مطالب برئز شده و جدید اند .هیچ گاه مطالب قدیمی را به مطاالب جدید ترجیح نمیدهند. گوگل هم به همین جهت مطالب تازه را به کاربرانش ارائه می دهد و می پسندد.


7) کپی محتواها ممنوع

به هیچ عنوانی محتوای سایت های دیگر را کامال کپی نکنید تا در سایت خود قرار دهید.با این کار مطلقا کار مفیدی انجام نمی دهید. بیشتر افراد با کپی مطلبهای دیگری از سایت ها در سایت ود انتظار معجزه را دارند.گوگل میتواند این مسئله را کامال تشخیص دهد پس کپی محتوای دیگر بی فایده است.

سایت هایی که از محتواهای کپی شده استفاده می کنند به هیچ عنوان نمی توانند رتبه خوبی در نتیجه ی جستجو کسب کنند.در اصل سایتی که محتوایش کپی شده است در بین کاربران نیز جایگاهی ندارد.

امروزه کاربران بسیار باهوش تر شده اند و به خوبی فرق بین سایتهایی که محتواهای بی ارزش دارند را تشخیص دهند و دیگر به سمتشان نروند.

پس تا جایی که متوجه شده اید اصل همه چیز محتوا است.سایتی که فاقد محتوا است هیچ چیز نیز برای نشان دادن ندارد.

8) استفاده از دیر فرمت های محتوایی

در تولید محتواها خالق باشید و تنوع به خرج دهید . تولید محتوا فقط به معنی نوشتن یک مقاله نیست!ایجاد پادکست و ویدیو هم بخشی از محتواهای مورد قبول کاربران است. تالش بر این کنید که با تنوع باالیی مقاالت خود را تولید کنید . به طور مثال بخشی از مقاله تان را به صورت صوت و بخش دیگری از آن را به صورت ویدیو ایجاد کرده و در سایت قرار دهید. همچنین از عکس هایی که کپی نیستند و با کیفیت همراه با تگ سایت تان در مقاله تان استفاده کنید.عکس ها جز اینکه توانایی خوانایی مقاله تان را چند برابر خواهد کرد باعث جذابیت نیز برای کاربرانتان میشود.

تذکر به اینکه گوگل لز سایت های خشکی که فقط محتوای متنی تولید می کنند چندان خوشش نم آید.با استفاده از محتوا های دیگر در سایت خود سبب جذاب تر به نظر رسیدن سایتتان شوید.

9) به مقالات دیگر خود لینک بدهید

یکی از مهمترین بخشها در سئو مرتبط بودن بین صفحات داخلی سایت است. با لینک دادن به صفحات سایت دیگرتان به گوگل می گویید که ان صفحات از سایتتان نیز مهم هستند.

تلاش کنید به بهترین نحو این ارتباط را ایجاد کنید . به مقالات مربوطه به مقاله خود حتما لینک بدهید.این هم میشود که عینا با همان عنوان مقاله مورد نظر به آن لینک بدهید و هم اینکه کلمه کلیدی مهمی که در عنوان مققاله مورد نظرتان که قصد دارید به آن لینک بدهید را در محتوای خود یافت کنید و عینا با همان انکر تکست به ان لینک بدهید.

تعداد لینک های داخلی نباید باال باشد به طور مثال اگر در مقاله ای 1000کلمه موجود است 10تا لینک داخلی به روش های مختلف به دیگر سایتتان بدهید.

10) لینک بدهید اما به منابع معتبر

اگر شما به منابع معتبر لینک بدهید اهمیت مقاله شما باال میرود. تلاش بر این بگذارید تا جای ممکنه در مقالات خود به منابع معتبری مثل ویکی پدیا لینک دهید.مثال اگر در مورد بررسی بک لینک های رقیبانتان مقاله ای نوشتید در آن به به سایت mozهم اشاره ای کرده اید به آن لینک مستقیم بدهید.با این کار گوگل متوجه میشود که مقاله تان ارتباطی با منابع معتبر داردو اهمیت ان را فوق العاده بالا میبرد.

از قسمتی دیگر با لینک دادن به سایتهای کم ارزش عارزش مقاله شما پایین می آید . پس تالش کنید به هر سایتی لینکی مستقیم ندهید . به سایت های مرجع در مقاالت خود اشاره کنید

11) تعداد بک لینک ها مهم نیست!

این به این معنی نیست که تعداد بک لینک ها مهم نیست اماچه بک لینکی؟بسیاری از دوستان فکر میکنند تعداد زیاد یونیک بک لینک هایی که در الکسا مشاهده می کنند از اهمیت باالیی برخوردار است.در صورتی که اینگونه نیست!به هیچ وجه کمیت اولویت بر کیفیت ندهید.کیفیت بک لینک ها هستند که در جست و جو تاثیر خود را نشان می دهند نه تعدادشان.

اگر اینگونه بود خیلی راحت میتوان روزانه هزاران بک لینک درج نظر از سایت های خارجی دریافت کرد.در حالی که بک لینک درج نظر در سایت های خارجی هیچ کمکی نمیکند!تالش کنید از سایت هایی که اتوریتی بالایی برخور دارند بک لینک دریافت کنید.بک لینک هایی که برای شما مفید باشند.

برای بالا بردن رتبه سایت خود در نتایج جست و جو از طریق لینک بیلدینگ به فکر بک لینک گرفتن از سایتهای معتبر باشید.

12)درایجاد بک لینک ها طبیعی رفتار کنید

در ایجاد بک لینک ها باید کامال طبیعی برخورد کنید.همانطور که می دانید ساخت بک لینکی توسط خود شما روشی از سئوی کاله سیاه می باشد. بنابر این به این دلیل باید خیلی طبیعی برخورد کنید تا گوگل به شما مشکوک نشود و پیش خود فکر کند بک لینک ها واقعا طبیعی ایجاد شده اند

برای چنین کاری بهتر این است بک لینک هایی را که ایجاد می کنید با انکر تکست های متفاوت باشد. و عالوه بر این سعی کنید برای صفحات مختلف سایتتان بک لینک ایجاد کنید نه فقط برای صفحه اصلی سایت!

برای اینکه پروسه لینک بیلدینگ شما طبیعی جلوه کند بهتر این است تا در زمان های متفاوتی بک لینک های سایتتان را بسازید و همچنین از انواع دیگر بک لینک ها در پروسه لینک بیلدینگ خود استفاده کنید.

یعنی مثال هم از سایت های با کیفیت لینک بگیرید و هم از یکسری سایت های بی کیفیت. هم از روش کامنت گذاشتن و هم از روش اشتراک گذاری مقاله در سایتهای مختلف. بدین گونه پروسه لینک سازی سایت خود را بطور کامال طبیعی انجام دهید تا گوگل هیچگاه به شما شک نکند.

13)شبکه های اجتماعی یادتان نرود

شرکت در شبکه های اجتماعی که از حضور مردم پر است را یادتان نرود.اگر تا به الآن به شرکت در شبکه های اجتماعی معتقد نبودید باید بدانید که بیشترین اشتباه را در سئو انجام دادید.منظور از شرکت در فضای مجازی یعنی هر پستی که در سایت خود می گذارید را در شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید.کاردشواری نیست!با این کار ارزش سایت شما بالا خواهد رفت و گوگل روی سایت شما حسابی جداگانه باز میکند.

اشتراک گذاری مقاله سایت در فیسبوک وبویژه گوگل پالس تاثیر باالیی در باال بردن رتبه شما در سایت در نتایج جستجو دارد. البته این امر زمان بر است. یعنی اگر در شبکه های اجتماعی به طور مستمر فعالیت کنید اثراتش را خواهید دید.


14)با کاربرانتان در ارتباط باشید

سعی کنید که به هر ترفندی شده از کاربرانتان دعوت کنید تا به سایتتان برگردند.هر زمانی که مقاله مفیدی در سایتتان نشر کردید حتما از طریق ایمیل به کاربرانتان اطلاع دهید .همچنین میتوان از روشهای دیگر نیز استفاده کرد مثال اطالع رسانی از طریق تلگرام.

برای اینکار نیز میتوانیداز طریق برگذاری نظر سنجی, مسابقه و یا آزمون آنلاین کابرانتان را به دیدن دوباره ساییتان دعوت کنید.راه های بسیاری برای اینکه کاربران دوباره از سایتتان دیدن کنند هست فقط کمی باید خالق باشید.

بازگشت کاربران به سایتتان از اهمیت بالایی برخوردار است .یک قسمت بسیار مهم در سئو این است که کاربرانتان همیشه به سایت شما مراجعت کنند یعنی بازگشت کاربران سایت.

15)استفاده از هاست با کیفیت

این که سایت شما در اختیار کاربرانتان باشد خیلی مهم است. برای اینکه سایتتان در اختیار کاربران باشد نیاز به یک هاست با کیفیت هست که همیشه آپ تایپ باشد.حتی اگر در زمانی کم سایت شما در دسترس نباشد ولی اگر این اشکاالت زیاد شوند در نظر گوگل غیر قابل اطمینان دارید و همین موضوع در طول زمان در جستو جوی گوگل رتبه سایت شما را پایین میاورد. دقیقا به این دلیل کاربران را در اولویت کاری خود قرار داده است و سایتهای این چنینی را دوست ندارد


16)سرعت سایت را بهبود ببخشید

گوگل سایتهایی که سرعت بالا دارند را دوست دارد . سایتهایی که در زمان کم کاربران خود را منتظر گزارش مطالب خود می گذارند . جزء اینکه سایت شما باید در صفحه اول باشد صفحات داخلی سایت نیز باید با سرعت باز شوند.اگر سایت شما وردپرسی است نگران نباشید!با افزونه های زیادی که وجود دارند امکان افزایش سرعت سایتتان است

17)تمرکزتان را فقط روی یک یا چند فاکتور نگذارید

سئو فقط ساخت بک لینک یا تولید محتوا نیست!همه فاکتور ها مهم هستند.از فاکتور های تعاملی با کاربران تا فاکتور های مربوط به سئوی خارجی سایت . در مواردی اجبار دارید روی فاکتور های مهم سئو کار کنید . امکان دارد زمانی برسد از طریق هر روشی نشود رقیب های ود را رنتیجه های جستو جو بگیرید .ان وقت است که دیگر روی فاکتور ها هم مثل افزایش سرعت سایت نیز باید کار کنید.

18)تنها تمرکزتان روی صفحه اول نباشد

اگ می خواهید از طریق سئو افزایش بازدید کننده داشته باشید فقط روی صفحه اول تمرکز نکنید . این که در نتایج جستوجو در صفحه اول باشید بسیار عالی است ولی باید به این نکته هم توجه داشت صفحات دیگر سایتتان باعث جذب بیشتر مخاطبانتان می شوند . مگر صفحه اول سایت را میتوان روی چند کلمات کلیدی سئو کرد؟

باید تالش کنید بازدیدکنندگانتان را به صفحه هایی از سایت خود بکشانید که بتوانید آنها راتبدیل به کاربران سایتتان بکنید .

19)سئو یعنی یک چرخه ی دائمی

سئو کار امروز و فردا نیست!بلکه پروسه سئو روی سایت شما باید روندی طبیعی داشته باشد. بعضی افراد بعد رسیدن سایت به جایگاه مورد نظرشان دست از سئو بر میدارند .در صورتی که نباید اینگونه باشد . باید مثل قبل روند سئوی سایتتان طی شود .دوام سئو بسیار مهم است . سایتتان در نتایج جستوجو همیشگی باشد و دست از کار نباید بکشید رقبای شما در تالش اند تا در نتیجه جستوجو به شما برسند.

20)صبور باشید

در آخر باید بگویم صبر داشته باشید ,بزرگترین اشتباهی که دوستان انجام میدهند همین است.سئوی سایت همانند دیگر روشها زود بازدهی ندارد! در تبلیغات گوگل هر زمانی که پول بدهید در زمانی کمتر از 15 دقیقه سایتتان را اول نتایج میبینید که سئو اینگونه نیست.

صبر شما ممکن است از سه ماه تا شش ماه یا حتی یکسال باشد تا تغییرات واقعی را ببینید . اگر واقعا در سئو نتیجه خوب می خواهید صبر کنید.شما در سئو بلند مدت سرمایه گذاری می کنید.


برچسب ها:

طراحی سایت

طراحی وب سایت

طراحی فروشگاه

طراحی فروشگاه اختصاصی