آیا واقعا محتوا پادشاه است؟

افزایش رتبه سایت

سئو سایت

سئو و تولید محتوا


آیا واقعا محتوا پادشاه است؟


شاید این روزها جمله محتوا پادشاه است رو بیشتر شنیده باشید! اما یک سوال اینجا مطرح است: آیا واقعا محتوا پادشاه است؟

وقتی این سوال رو می پرسیم چند سوال دیگر به وجود می آید:

آیا همه سایت های رتبه دار محتوای با کیفیت دارند؟

آیا همه سایت هایی که در رتبه یک گوگل هستند محتوای خوبی دارند؟

آیا الگوریتم های گوگل بیشتر بر روی محتوای باکیفیت تمرکز دارند؟

آیا مالک رتبه بندی موتورهای جستجو بر اساس بروزرسانی و تولید محتوای باکیفیت است؟

آیا واقعا محتوا پادشاه است؟

محتوای با کیفیت می تواند میزان بازدید شما را افزایش دهد، اما محتواگذاری فقط یکی از روش هایی است که باعث می شود شما بیشتر دیده شوید ، ولی این مقوله در صدر جدول اصول سئو قرار ندارد. اینکه مطالب کپی و بی کیفیت در سایت نداشته باشیم بسیارمهم است، اما مطالب کاربرپسند و باکیفیت فقط یک جزء کوچک از سئو است. گوگل به سایت هایی که قدمت بیشتری دارند بهای بیشتری می دهد و آنها را بیشتر نمایش می دهد. پس اگر یک مقاله در دو سایت به صورت همزمان بارگزاری شود آن سایت که قدمت طوالنی تری دارد در ارجحیت است.

سایتی که قدرت دامنه خوبی داشته باشد )در زیر قدرت دامنه را توضیح می دهیم( حتی با یک مطلب ناچیز و نه چندان قوی با کلمه کلیدی مورد نظر باالتر نمایش داده می شود. تا اینجا متوجه شدیم که محتوا پادشاه نیست، اما بدین معنی نیست که محتوا گذاری نکنیم. محتوا گذاری باید در کنار اصول دیگر قرار بگیرد تا بازخورد خود را بدهد.


قدرت دامنه چیست؟ و چقدر در سئو سایت تاثیر گذار است؟!

قدرت دامنه چند فاکتور دارد:

قدمت فعالیت مفید دامنه

تعداد مطالب ایندکس شده

میزان محبوبیت دامنه بین کاربران

مثال وقتی سایتی ۹ سال فعالیت کرده، بیش از ۲۰۰۰ صفحه ایندکس شده در گوگل دارد و از طرف کاربران اینترنتی جستجو و باز می شود ویا حتی مستقیما با زدن نام دامنه باز می گردند، به نسبت دیگر سایتهایی که این سه فاکتور را نداشته باشند قوی تر خواهد بود.

خوب با این تفاصیر پس چرا گوگل تاکید دارد که محتوا پادشاه است؟


بک لینک پادشاه است؟

یک مثال ساده بزنیم، شاید هزاران سایت وجود دارد که در دامنه خود نام irancellرا داشته باشند، گوگل از کجا می فهمد کدام دامنه برای سایت اصلی ایرانسل است؟

گوگل به اعتبار اینترنتی یک سایت نگاه می کند و این اعتبار همان بک لینک است. پس وقتی تعداد قابل قبولی بک لینک داشته باشید و بک لینک ها از سایت های معتبر و ترجیحا مرتبط باشند، شما در جستجوها باالتر خواهید بود. البته روند لینک سازی باید واقعی باشد ، وگرنه سایت پنالتی می شود. بک لینک مثل نمک و ادویه غذا می ماند. نباید اینقدر زیاد و بی مورد باشد که غذا غیرقابل خوردن شود، نباید اینقدر کم باشد که غذا بی مزه شود. با توجه به تجربه بدست آمده، بک لینک و کیفیت آن، یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت به شمار می آید.

اما لقب پادشاه مناسب کیست؟

لقب پادشاه را باید به لینک اول در صفحه اول گوگل بدهیم!

برای اینکه پادشاه شویم باید یک سلسله عملیات کاری انجام دهیم که محتوا و بک لینک سازی جزئی از این عملیات می باشند. مثل بازاریابی و تبلیغات یک برند، وقتی قصد تبلیغات یک برند را داریم باید از روش های متنوع تبلیغاتی استفاده کنیم تا بازخورد مناسب بگیریم. در مورد سئو سایت نیز همینگونه است. باید تمامی راه کارها را برای سئو یک سایت انجام دهیم.

نکته آخر:

نکته آخر اینکه باید بدانید سئو سایتی در خصوص خودرو با سئوی سایتی در خصوص موزیک متفاوت است. شما وقتی یک سلسله مراتب کاری انجام می دهید و یک سایت با موضوع خودرو در صفحه اول لینک اول گوگل می آید، صرفا دلیل این نیست که اگر این کارها را برای سایت موزیک بکنید این سایت هم در صفحه اول گوگل می آید. هر سایت با هر موضوعی ، برای بودن در لینک یک گوگل سلسله مراتب مخصوص به خود را دارد. پس وقتی قصد سئو یک سایت را داریم، پلن سئویی که برای سایت های قبلی ریخته ایم بدرد نمی خورد، فقط باید از تجربیات گذشته برای موفقیت در آینده استفاده کنیم.