دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برندینگ

سئو سایت

دیجیتال مارکتینگ آنلاین یا آفلاین؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابتدا به بررسی این موضوع میپردازیم که:

• دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 • چرا یک وبسایت به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد؟

 • اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای یک شرکت چقدر است؟

از دو دهه قبل دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از زیرمجموعه های اصلی بازاریابی و تبلیغات فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز دستخوش تحولات بسیاری شده است. حتمًا نیل پتیل (Neil patel) یکی از معروفترین دیجیتال مارکتر های مطرح دنیا را میشناسید پاسخی که نیل پتیل به سؤال دیجیتال مارکتینگ چیست میدهد این است که: ”دیجیتال مارکتینگ عبارت است از هرگونه بازاریابی و تبلیغات که بر بستر آنالین و از طریق اینترنت صورت میگیرد و به فروش محصول منتهی میشود“.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

امروزه با توسعه فّناوری و همه گیر شدن استفاده از موبایل و وبسرویسهای اینترنتی نیاز به دیده شدن کسب وکار در بستر اینترنت بیش از گذشته احساس میشود؛ بنابراین شرکت و فروشگاهی موفقتر است که علاوه بر بازار سنتی، در بازار آنلاین نیز شناخته شده است.


دیجیتال مارکتینگ آنلاین و آفلاین به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ آنلاین همانطور که از اسمش پیداست با استفاده از انواع ابزارهای آنلاین و تحت شبکه صورت میگیرد و مخاطبان آنکسانی هستند که اغلب در اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. دیجیتال مارکتینگ آفلاین به معنای تبلیغاتی است که خارج از حوزه اینترنتی صورت میگیرد و عموم کاربرانی را شامل میشود که هنوز خارج از دنیای وب فعالیت میکنند. دیجیتال مارکتینگ آفلاین شامل استفاده از رسانه های اجتماعی عمومی مانند: رادیو، تلویزیون، بیلبورد تبلیغاتی و ...میباشد البته استفاده از بازاریابی های محیطی یا معرفی از طریق اشخاصی که قبلا از محصولات یا خدمات یک شرکت بهره برده اند نیز جزو مواردی است که در دیجیتال مارکتینگ آفلاین از آن استفاده میکنند.


دیجیتال مارکتینگ آنلاین یا آفلاین؟

شاید مقایسه ی این دو نوع دیجیتال مارکتینگ مقایسه ی مناسبی نباشد؛ زیرا هر یک از این فعالیتها اگر به درستی و در مکان و زمان مناسبی صورت بگیرد باعث افزایش چشمگیر فروش و یا معرفی وبسایت میگردد. به طور مثال: بیلبوردهای الکترونیکی تبلیغاتی که گاها در خیابان یا مکانهای عمومی مشاهده میکنید تلفیقی از دیجیتال مارکتینگ آنلاین و آفلاین است که به خوبی کنار یکدیگر قرارگرفته و سبب جلب توجه مخاطب میگردد.

دیجیتال مارکتینگ آفالین چیست؟

با توجه به موارد گفته شده بازاریابی آفلاین به سه دسته ی اصلی تر تقسیم میشود:

• ارتقاءیافته

         1- بیلبوردهای الکترونیک

        2- سمپلینگ الکترونیک

 • رادیو مارکتینگ

       1- تبلیغات رادیو

        2- اسپانسر شدن برنامه ها

 • بازاریابی تلویزیونی

        1- تبلیغات تلویزیونی

        2- تله شاپینگ

 • بازاریابی تلفنی

        1- تماس سرد

        2- پیامکی

        3-کد QR

معایب بازاریابی آفلاین چیست؟

هر فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی اگر به صورت هدفمند و با انتخاب یک بازار مناسب برای تبلیغات صورت نگیرد بی نتیجه خواهد بود. یکی از مشکلاتی که دیجیتال مارکتینگ آفلاین دارد این است که نمیتوانید یک گروه از مخاطبان خاص خود را انتخاب کرده و صرفًا برای همان گروه تبلیغات و مارکتینگ را انجام دهید. این مورد به خصوص در تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی محسوس است.


دیجیتال مارکتینگ آنلاین چیست؟

درواقع هرگونه تبلیغ و اقدامی جهت معرفی هرچه بیشتر و بهتر محصولات یا خدمات که با استفاده از ابزارهای آنلاین صورت بگیرد دیجیتال مارکتینگ آنلاین نام دارد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ آنلاین:

در این نوع از دیجیتال مارکتینگ امکان برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با کاربران فراهم است به این معنا که شما با توجه به جامعه هدف خود اقدام به تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات میکنید .مهمترین مزیت دیجیتال مارکتینگ آنلاین این است که با تعریف کمپین های تبلیغی و بررسی آمار هر یک میتوانید تبلیغات هدفمندتر و بهینه تری انجام دهید و از هدر رفتن منابع مالی و زمانی خود جلوگیری کنید .دیجیتال مارکتینگ آنلاین و اصولی در درازمدت سبب کاهش هزینه ها، بازدهی بیشتر و افزایش فروش میشود.

اصلی ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ آنلاین:

• اینستاگرام مارکتینگ

 • ایمیل مارکتینگ

 • ویدیو مارکتینگ

 • ریپورتاژ آگهی

 • تبلیغات کلیکی

 • پوش نوتیفیکیشن

ایمیل مارکتینگ:

یکی از مهمترین خدمات دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ است. درست است که مدت زمان زیادی از ارسال اولین ایمیل ها توسط شرکتهای تبلیغاتی گذشته و امروزه تعداد کسانی که هرروز ایمیل خود را چک میکنند کاهش یافته است اما هم چنان بخش عظیمی از هزینه های مربوط به بخش دیجیتال مارکتینگ شامل فعالیتهایی است که از طریق ایمیل صورت میگیرد. جالب است بدانید ایمیل مارکتینگ دارای بالاترین نرخ بازگشت کاربران را بین سایر روشهای مارکتینگ داراست.


ویدیو مارکتینگ:

در بازاریابی ویدیو یا همان ویدیو مارکتینگ از یک ویدیو یا فیلم برای معرفی بیشتر و تبلیغات استفاده میکنند. امروزه با توجه به آپدیتهای جدید گوگل و بررسی رفتار کاربران تمایل به استفاده از ویدیوهای کوتاه تبلیغاتی یا آموزشی افزایش یافته است. البته یکی از دلایلی که کسب وکارهای کمتری به سراغ ویدیو مارکتینگ میروند این است که تهیه ی یک تیزر تبلیغاتی یا یک ویدیو با حداقل برگ خریدهای مدنظر کار نسبتًا پرهزینه ای برای بخش تبلیغات و مارکتینگ یک شرکت به حساب می آید.

کاربرد اصلی ویدیو مارکتینگ چیست؟

ویدیو مارکتینگ امروز برای برخی موارد خاص صورت میگیرد. این شامل موارد زیر است:

• به معرفی کلی یک کسب وکار بپردازد و نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد.

• یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش دهد.

• در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته میشود.

• نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه میدهد.

• شامل آموزش یک مبحث میشود.

• یک گروه را معرفی میکند که فعالیتهای مختلفی انجام میدهند.


ریپورتاژ آگهی:

شاید تابه حال کلمه ی رپورتاژ یا ریپورتاژ آگهی به گوشتان نخورده باشد، ریپوتاژ آگهی عبارت است از متنی مرتبط با کسب وکار یا محصول شما که دارای تعدادی لینک از وبسایت شماست و با قرار دادن آن در وبسایت های معتبر و پربازدید میتوانید دیده شدن بیشتر سایت و محصول خود کمک کنید.


تبلیغات کلیکی:

تبلیغات کلیکی یا همان cost per click شما به ازای تعداد کاربرانی که روی بنر شما کلیک کرده اند هزینه پرداخت میکنید. در این روش هرچقدر تعداد کلیک شما بالا باشد هزینه ی بیشتر برای شما لحاظ خواهد شد.البته تعیین این مقدار کاملا به کارفرما بستگی دارد و با توجه به تعداد کلیکی است که روی یک بنر دریافت خواهید کرد.


پوش نوتیفیکیشن:

پوش نوتیفیکیشن ها پیام هایی شبیه به پیام کوتاه هستند؛ با این تفاوت که قرار دادن تصویر یا متن در آنها امکانپذیر است و مخاطبین به راحتی میتوانند از طریق این پوش نوتیفیکیشن ها وارد سایت یا اپلیکیشن شما شوند.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

روزانه میلیونها پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای کاربران مختلف در سراسر دنیا ارسال میشود .میتوانید از بسترهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و تعامل خود را با کاربران افزایش دهید.



برچسب ها:

سئو سایت-برندسازی-اینستاگرام-افزایش فالوور-خدمات سئو سایت-طراحی سایت