ویدیو مارکتینگ موثرترین استراتژی بازاریابی

برندینگ

سئو سایت

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ موثرترین استراتژی بازاریابی

دقیقا مثل آهنربا مخاطب جذب کنید. جذب کردن مثل آهنربا یعنی مردم را وادار کنیم تا خود خواسته محل خاصی را ببینند یا درباره آن جستجو کنند. در واقع این کار از جنس ایجاد علاقه برای مخاطب است تا با میل شخصی کاری که ما می خواهیم را انجام دهد. این ها تعاریف ساده ای از جذب هستند که در دیشکنری ها می توانند معادل جستجوی کلمه ی Attract باشند.


خوش آمدید!

ما در کسب و کار اغلب در مورد گشت و گذار مشتری حرف میزنیم. هر گشت و گذار، هر چقدر هم که طولانی باشد، با یک قدم شروع میشود. در یک دنیای ایده آل، مشتری شما باید آن قدم را خودش به تنهایی بردارد.

ولی متاسفانه زندگی انقدر ها هم ساده نیست

کسب و کارامروز، شاید بیشتر از همیشه، نیاز به این دارد که قدم هایی فراتر از ساختار خود بردارد تا یک مخاطب پیدا و جذب کند. در یک دنیای پر سر و صدا و حواس پرت کن، برندهای موفق باید جلب توجه کنند، اطلاعات شان را به اشتراک بگذارند و به قدری علاقه و هیجان ایجاد کنند که مخاطب شان بی صبرانه دنبال اطلاعات بیشتر باشد. با جذب موفق آمیز مخاطب تان، شما برندتان را میشناسانید و برای وب سایت و دیگر کانال های آنلاین تان ترافیک ایجاد میکنید.

ولی از همه مهمتر، اولین قدمتان را برخواهید داشت: یعنی یک گشت و گذار برای مخاطبان تان شروع میکنید که دستاوردهای بزرگی برای کسب و کارتان میتواند داشته باشد

چرا ویدیو؟

دنیا پر از محتواست -البته "محتوا" برچسب بزرگی برای بسیاری از چیزهای متنوع است. از مقالات اینترنتی و اینفوگرافیک ها گرفته تا وبینارها, پادکستها و پست های شبکه های مجازی.

"محتوا"می تواند برای یک میلیون نفر متفاوت، یک میلیون معنای متفاوت داشته باشد. هر نوع محتوا نقاط قوت و ضعف خودش را دارد، ولی آمار بارها و بارها ثابت کرده که ویدیو یکی از بهترین هاست.


راحت تر در ذهن می ماند.

هیچ نوع مدیای دیگر مثل ویدیو متدهای یادگیری را ترکیب نمیکند. ترکیبی از دیدار،شنیدار و عناصر متحرک پتانسیل فوق العاده ای در امر یادگیری دارد. نتیجه ی خالص این مسئله این است که محتوای ویدیویی ماندگاری بیشتری در ذهن دارد.مطالعات نشان میدهند که احتمال اینکه بینندگان انجام کاری را یادشان بماند،بعد از دیدن ویدیو 95 درصد در مقایسه با متن بیشتر است.

جلب توجه و ایجاد انگیزه می کند.

این ویژگی ها،ویدیو را به یک ابزار داستان سرایی خارق العاده تبدیل میکنند. با کنترل کردن هر جنبه از ویدیوتان،از ظاهر و حس آن گرفته تا پیام و موزیک آن،میتوانید با ویدیو احساساتی ایجاد کنید به نحوی که هیچ نوع محتوای دیگر نمی تواند اینکار را انجام دهد.

مشتری ها عاشق ویدیو هستند.

اگر ویدیو و متن هر دو در دسترس باشند،72 درصد مردم ترجیح میدهند از ویدیو برای دانستن در مورد یک محصول یا خدمات استفاده کنند.

برند سازی می کند.

به همان میزان،این گزینه های خلاقانه این قدرت را به شما می دهد که تجربیاتی به یاد ماندنی و پایدار از برندتان را منتقل کنید که شرح کارتان و چرایی خاص بودن آن را ارتقا می بخشد.

کانالها و مسیرهای متفاوتی را باز می کند

یوتیوب رویای یک بازاریاب محتواست. یوتیوب فقط جایی برای دیدن ویدیوهای باحال نیست-جایی است که میرویم چیزی یاد بگیریم. بر اساس تحقیقات گوگل (Google research) 65درصد مردم از یوتیوب برای حل مشکلاتشان استفاده میکنند، و 86 درصد بینندگان اذعان میکنند که از یوتیوب برای یادگرفتن چیزهای جدید استفاده میکنند.اگر بتوانید محتوای ویدویی ای بسازید که کمک به یادگیری مخاطبتان کند،فرصت های جدیدی ایجاد کرده اید که برای بازاریابی های غیرویدیویی وجود ندارد.

از پدیده ی کوری بنر جلوگیری می کند.

کوری بنری مسئله ی مهمی است و میتواند برای کسب و کار،گران تمام شود. کوری بنری پدیده ای است که در آن وبگردها به صورت ناخودآگاه شرطی شده اند که تبلیغات کلاسیک بنر\نمایش مانند را نادیده بگیرند. علاوه بر این تقریبا نصف(47 درصد) وبگردها در جهان،از ابزار مسدود کننده ی تبلیغات استفاده میکنند، پس میبینید که تاثیر تبلیغات نمایشی و حتی جستجوی پرداخت شده (Paid search)روز به روز در حال کمتر شدن است. ویدیو در برابر مسدودکننده های تبلیغات کمتر آسیب پذیر است و اثرگذاری بهتری دارد، پس یک گزینه ی بسیار مناسب برای تبلیغات است.


نحوه ی جذب مخاطب با ویدیو

بیایید نگاهی به راه های واقعی جهت استفاده از ویدیو به عنوان وسیله ای برای دستیابی، علاقه مند سازی، جذب مخاطب بیاندازیم

تبلیغات ویدیویی

میزان دستیابی رایگان (Organic reach)در کانال های اجتماعی طی سال های اخیر رو به کاهش بوده است. دانستن میزان واقعی غیرممکن است، ولی بیشتر مطالعات تخمین میزنند که حدودا 5 تا 6 درصد است-که این هم احتمال با سخاوت اعمال شده است. پس چون دستیابی رایگان در حال کاهش است و پیداکردن مخاطبتان سخت تر و سخت تر میشود، لزوم تبلیغات پولی بیشتر می شود

ولی این خبر خیلی بدی هم نیست.

چون از لحاظ دیگر به این معنی است که دیگر محدود به مخاطبان موجود حال حاضرتان نیستید.

اغلب کانال های اجتماعی، از گزینه های هدف یابی با جزئیات بالا برخوردارند، که برای رساندن پیامتان به شخص خاص موردنظرتان قدرت بی نظیری به شما می دهند، حتی افرادی که اصلا تا حالا چیزی از شما نشنیده اند.

پلتفرم ها و شبکه های بسیار زیادی برای تبلیغات ویدیویی وجود دارند، اما سه تا از بزرگترین آنها با عناوین YouTube ،Facebookو Instagram شناخته می شوند.

YouTube

همه می دانند که یوتیوب بهترین جا برای پیدا کردن محتوای ویدیویی است.که این قضیه یوتیوب را به یک پلتفرم خوب برای تبلیغات ویدیویی تبدیل می کند. البته گزینه ها و فرمت های متنوعی در دسترس هستند-که انتخاب آنها کاملا به محتوا و اهداف شما بستگی دارد.


برای شروع، می توان تبلیغات ویدیویی کلاسیک قابل رد کردن (Skippable) را نام برد-که بیننده می تواند آن را بعد از 5 ثانیه رد کند. شما فقط در صورتی پول پرداخت می کنید که کسی حداقل 30 ثانیه آن را ببیند یا روی آن کلیک کند تا به عنوان مثال وارد وب سایت شما شود

هیچ محدودیتی برای مدت زمان ویدیو وجود ندارد اما-مثل هر ویدیوی دیگر-منطقی این است که حد الامکان کوتاه و مختصر باشد. گزینه ی دیگری هم داریم به اسمnone-skippable pre-roll ads یعنی تبلیغ پیش از فیلم و غیرقابل رد کردن که حداکثر می تواند 15 تا 20 ثانیه باشد(بسته به لوکیشن بیننده) و-همانطور که از اسمش پیداست-قابل رد کردن نیست!

اگر می خواهید کارتان مختصر و مفید باشد،شاید بهتر باشد از bumper adsاستفاده کنید. اینها حداکثر 6 ثانیه هستند و بیننده قادر به رد کردن آن نیست. یک راه عالی برای اینکه جلوی مخاطبتان بپرید، خیلی سریع محصول یا خدمت خودتان را پیشنهاد کنید، بدون اینکه آزار یا مزاحمتی را تجربه کنند.

Facebook and Instagram

با اینکه فیسبوک و اینستاگرام واضحا دو کانال متمایز هستند، ما آنها را در یک گروه آورده ایم چون که هر دو متعلق به شرکت فیسبوک هستند! یعنی، قرار دادن یک تبلیغ ویدیویی در هر کدام از آنها باید از طریق پلتفرم مدیریت تبلیغات فیسبوک (Facebook Ads Manager)صورت گیرد. اما، همانطور که مستحضرید، این چیز بدی نیست-شما می توانید با سرعت و قدرت، مخاطبانی بر اساس سن، جنیست، زبان، جمعیت شناسی (دموگرافی)، علایق و رفتارها بسازید. تبلیغات وقتی اجرا شوند، می توانند روی فیسبوک یا اینستاگرام نمایش داده شوند.

در فیسبوک و اینستاگرام، تبلیغات و محتوای ویدیویی به صورت پیش فرض بدون صدا پخش می شوند.

در واقع تا 85 درصد ویدیوهای فیسبوک بدون صدا دیده میشوند

پس این مهم است که مطمئن شوید که محتوای ویدیویی شما با یا بدون صدا معنی دار باشد.


توصیه های مهم

همیشه امتحان راه های مختلف و فراوان در تبلیغات وسوسه انگیز بوده است گرچه باعث میشود که یکی از نقاط قوتمان را که راجع به آن صحبت کردیم ازبین ببرد. تبلیغات ویدیویی وقتی مستقیما با مخاطب هدف صحبت کند بهترین کارکرد خود را دارد. یک مثال خوب برای این رویکرد،سری تبلیغات Burger Kingاست،که در واقع شامل 64 نوع متفاوت تبلیغ بود و در صورتیکه امکانش بود، مستقیما راجع به فیلمی که بیننده منتظر بود ببیند، صحبت میکرد. یک توصیه ی خوب دیگر در مورد هر کمپین تبلیغات مطلب مورد نیازتان را به مخاطب برسانید، مثل ویدیوی تبلیغی بامزه بیمه سلامت اسکار(Oscar Health Insurance) اطلا تلاش نمی کند کار بزرگی انجام دهد به راحتی فقط اصل مطلب را بیان میکند و با نهایت سادگی و شوخ طبعی فقط در 15 ثانیه پیامش را میرساند اگر پیامی که به اشتراک میگذارید به اندازه کافی جالب توجه باشد، مخاطبتان خودش به دنبال اطلاعات بیشتر می آید.


برچسب ها:

ثبت شرکت-ثبت برند-تبلیغات گوگل-برندسازی