تاثیرکدهای اسکیما(schema)درسئو ی سایت

سئو ی سایت-سئو ی سایت تهران-کدهای اسکیما

سئو سایت درتهران

کدهای نشانه گذاری اسکیما(schema)


در ابتدا باید بدانیم که هر چه اطلاعات گوگل از ما بیش تر باشد یک امتیاز مثبت برای سئوی سایت ما محسوب میشود. امروز شما را با کدهای اسکیما (codes Schema )آشنا میکنم، کدهایی که انقلاب تازهای در علم سئو محسوب میشوند و میتوانید به کمک آنها محتوای خود را بیش از پیش در مقابل چشمان مخاطبان ظاهر کنید. این سبک جدید سئو و بهینه سازی یکی از قدرتمندترین و در عین حال نادیده گرفته شده ترین روشها است. به محض اینکه مفهوم اسکیما را درک کردید و از آن برای محتواهای خود استفاده کردید، نتایج خود را در رتبه بندی جستجو بهبود بسیار زیادی خواهید داد.


کدهای نشانه گذاری اسکیما چیست؟

کدهای اسکیما در واقع به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک بیشتری از محتوای سایت شما بدست آورند. کدهای اسکیما توسط Schema.org خلق شدند و نوعی از میکروداده ها محسوب میشوند. وقتی شما کدهای اسکیما را به محتوای خود اضافه می کنید، توصیف بیشتری که به عنوان rich snippet نیز شناخته می شود را خلق کرده اید که در نتایج جستجو ظاهر میشوند.

موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس برای اولین بار در سال 2011 شروع به خلق این داده ها و ایجاد Schema.orgکردند. کدهای نشانه گذاری اسکیما حال که در عصر حضور الگوریتمهای rankbrain و مرغ مگس خوار زندگی میکنیم، از اهمیت باالتری نیز برخوردار هستند. کیفیت تفسیر عبارت جستجو شده توسط کاربر و نمایش بهترین پاسخ برای وی اصلی ترین هدف موتورهای جستجو میباشد که با کمک اسکیما رسیدن به آن ساده تر شده است.

اکثر وبمستران با تگهای HTML آشنا هستند و از آنها برای نشان دادن کاربرد هر قسمت از محتوا استفاده میکنند. معمولا، این تگها به مرورگرها نشان میدهند که اطلاعات درون هر تگ را چطور نمایش دهد. برای مثال قرار دادن عبارت آواتار مانند  <H1>avatar</H1> در تگ H1 به مرورگر میگوید که باید کلمه avatar در قالب تیتر یک نمایش داده شود. اما این تگ ها درباره مفهوم کلمه avatar چیزی در اختیار کسی نمیگذارند. عبارت آواتار میتواند به فیلم جیمز کامرون یا آدمکها و عکسهای پروفایل اشاره کند، اینگونه موارد که معانی مختلفی دارند کار موتورهای جستجو برای نمایش نتایج مرتبط با قصد و نیت کاربر را سخت میکند.

پس اسکیما به موتورهای جستجو نشان میدهد که معنای محتوای شما چیست و نه فقط اینکه هر بخش چگونه باید نمایش داده شود.

خبر خوب اینکه برای استفاده از کدهای اسکیما نیازی نیست تا دوره سختی را پشت سر بگذارید و کدنویسی یاد بگیرید، تنها کافیست تا با ادبیات و واژگان Schema.org آشنا شوید و از آن در کدهای Html سایت استفاده کنید. کدهای اسکیما توسط همکاری گسترده تیمی بین گوگل، بینگ و یاهو خلق شدند! قطعا به این فکر کردید که چطور رقبا برای کمک به هم دور هم جمع میشوند؟! اما کدهای اسکیما دقیقا حاصل همکاری چند جانبه بین این رقبا است.

کدهای schema برای کاربران خلق شدند.

وقتی که وبسایتی که از کدهای اسکیما استفاده می کند، کاربران در نتایج جستجو می بینند که این سایت درباره چیست، موقعیت مکانی اش کجاست، کاربردش چیست، قیمت خدمات آن چگونه است و صدها مورد دیگر... برخی نشانه های اسکیما را کارت ویزیت مجازی شما میدانند.هدف وجود موتورهای جستجو، دستیابی کاربران به اطلاعات مورد نیازشان است و اسکیما دقیقا برای همین طراحی شده است.

آیا با استفاده از کدهای اسکیما به نتایج بالایی جستجو دست می یابیم؟

هنوز مدارک و شواهد کافی وجود ندارد که این میکروداده ها تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی نتایج جستجو دارند، با این وجود حضور شما را در نتایج برجسته تر خواهد کرد. این حضور برجسته تر شما است که می تواند به افزایش نرخ کلیک CTR کمک کند و به طور غیرمستقیم جایگاه شما را بهبود ببخشد.

در تاریخی که این مقاله منتشر میشود تنها کمتر از یک سوم نتایج جستجو گوگل از کدهای نشانه گذاری اسکیما استفاده میکنند و در سایت های فارسی زبان به عقیده نویسنده کمتر از ده درصد. پس موقعیت بزرگ و فوق العادهای در اختیار شما قرار گرفته تا یک قدم از رقبای خود جلو بزنید.

کاربرد کدهای schema کجاست؟

نشانه گذاری با اسکیما به رتبه بندی بهتر شما در انواع مختلف محتوا کمک می کند. برای موارد زیر کدهای نشانه گذاری وجود دارد:

مقالات

کسب و کارهای محلی

رستوران

برنامه های تلویزیونی

خلاصه کتاب

فیلم

اپلیکیشن

رخدادها

محصولات

اشخاص

دستورالعمل ها

لیست بالا برخی از معروف ترین نشانه های اسکیما بودند، احتمال اینکه شما داده هایی در سایت خود داشته باشید که به یکی از موارد لیست itemscope and itemtypes مرتبط باشد بسیار زیاد است.


اهمیت استفاده از اسکیما

وبسایت هایی که از نشانه های schema استفاده میکنند، در نتایج جستجو رتبه های بهتری بدست میآورند تا آنهایی که این مورد را نادیده میگیرند. تحقیقی نشان داد که سایتهایی که از اسکیما بهره برده اند به طور میانگین چهار رتبه بالاتر از رقبای نشانه گذاری نشده خود قرار گرفته اند. البته که نمی توان گفت این تفاوت قطعا به خاطر وجود کدهای اسکیما بوده است و باید فاکتورهای سئو زیادی را در این امر دخیل دانست اما بدون شک بی ارتباط نیست.

آموزش استفاده از کدهای نشانه گذاری اسکیما (Schema) در وبسایت

حال با من همراه باشید تا درباره استفاده از اسکیما در سایت صحبت کنیم. با این کار می توانیم در رتبه بندی ها رشد کنیم، در نتایج بدرخشیم و به هدف اصلی یعنی افزایش ترافیک هدفمند برسیم.

1. به لینک Google’s Structured Data Markup Helper وارد شوید.

2. نوع اطلاعاتی که می خواهید تا نشانه گذاری ها روی آن انجام شود را انتخاب کنید.

انتخاب های زیادی در این بخش دارید، هر چند این لیست کامل نیست. برای نمونه من مقاله را انتخاب میکنم چرا که اکثریت محتواها مقاله هستند.

    3. آدرس URL صفحه یا مقاله ای که می خواهید نشانه گذاری ها را بر رویش انجام دهید وارد کنید.

    اگر فقط کدهای HTML صفحه را در اختیار

    دارید نیز میتوانید وارد کنید. پس از آن بر روی “Tagging Start“ کلیک کنید.صفحه شما در سمت چپ باز می شود و ابزارهای نشانه گذاری نیز در

    سمت راست در اختیار شما قرار می گیرد.

    4. قسمت هایی که می خواهید نشانه گذاری کنید را انتخاب کنید.

    از آنجایی که نوع محتوای انتخابی من مقاله است، می خواهم نام آن را انتخاب کنم و نشانه “Name “را برایش مشخص کنم. برای این منظور کل تیتر را انتخاب می کنم و ابزار کوچکی باز می شود، بر روی Name کلیک می کنم و این نام به سمت راست منتقل می شود.

    5. به اضافه کردن نشانه ها ادامه دهید.

    از لیست آیتم ها به عنوان راهنما استفاده کنید، بخشهای دیگر را انتخاب کنید و به لیست نشانه گذاری ها اضافه کنید. مطمئنا همه آیتم ها را نمیتوانید اضافه کنید، آنهایی که میتوانید را وارد کنید. با توجه به نوع محتوا نیز فیلدهای متفاوتی دریافت میکنید، برای مثال فیلدهای محتوای محصول کاملا با یک مقاله متفاوت است.

    6. فایل Html خود را بسازید

    وقتی کار شما با نشانه های اسکیما تمام شد، دکمه Create Html را بزنید.

    فایل Html شما آماده و قابل دریافت میشود، می توانید به سادگی آن را کپی کنید و به CMS خود رفته و در بخش کدهای Html صفحه کدهای جدید را وارد کنید.

    7. با استفاده از Structured DataTesting Tool بررسی کنید که صفحه شما با کدهای نشانه گذاری اسکیما چه شکلی خواهد شد.

    به جای اینکه صفحه را منتشر کنم و بعد از آن بررسی را انجام دهم، ترجیح می دهم کدها را آنالیز کنم. برای این منظور به آدرس لینک شده بروید.


    راهنمایی برای شروع استفاده از کدهای اسکیما

    هدف از این مقاله شروع کار شما با کدهای نشانه گذاری schema است که بسیار گسترده هستند. نکاتی که در ادامه برای شما آورده ام برای استفاده عمیق تر از کدهای اسکیما بسیار موثر خواهد بود.

    نشانه های schema که بیش از باقی آنها استفاده شده اند را بیابید.

     Schema.org لیست نشانه های رایج را فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به صفحه schema به این لیست دسترسی داشته باشید. انواع مختلف آن که به کسب و کار شما مرتبط است را بررسی کنید.

    تمام نشانه های اسکیما که لازم دارید را بردارید.

    همانطور که گفتم کدهای اسکیما هزاران مورد هستند و برای دسترسی به تمام آنها می توانید به Type The Hierarchy وارد شوید. این سوپرلیست انواع نشانه های اسکیما را در خود جای داده است.

    هرچه بیشتر نشانه گذاری کنید، بهتر!

    هرچه بیشتر محتوای خود را با این کدها نشانه گذاری کنید، بهتر است. وقتی که ببینید چه طیف وسیعی از این کدها وجود دارد و شما می توانید در سایت خود از آنها استفاده کنید شگفت زده خواهید شد. در نظر داشته باشید که همیشه باید محتواهایی که در مقابل چشمان کاربر ظاهر می شوند را نشانه گذاری کنید و نه تگ هایی که hidden هستند.

    حال و آینده وبسایت خود را متحول کنید.

    با وجود اینکه استفاده از این کدها بسیار ساده است، عجیب به نظر می آید که سایتهای بسیار کمی از آنها استفاده میکنند. نشانه گذاری schema یکی از نوآوری ها در سئو است که احتمالا تا سالها با ما خواهد ماند. حال وقت یادگیری و وارد کرد این کدها برای بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو است، اگر همین حالا شروع به این کار کنید قطعا قدم بزرگی از رقبای خود جلو میافتید


    برچسب ها:

    ثبت شرکت

    ثبت برند

    تاسیس شرکت

    تبلیغات درگوگل

    ثبت نماد

    برندسازی